Pokud máte webové stránky, tak je pro vás analýza klíčových slov důležitá. Při tvorbě webových stránek napomáhá přeložit již zaběhlý jazyk majitele webu do jazyka návštěvníků, tj. odstraní odborné a nezřetelné výrazy a nabídne slova, která jsou adekvátní volbou pro nahrazení, neboť jim návštěvníci stránek budou rozumět.
Prvotním krokem je sběr dat
Samotné analýze předchází sběr dat. Je to logické, neboť právě bude předmětem samotné analýzy. Pro laika to může být dosti složitou záležitostí. V tomto směru je nejlepší volbou využít pomoc od profesionálů a vědět, že analýza klíčových slov bude provedena správně, kvalitně a rychle.
Základní postup
Jestliže se domníváte, že to zvládnete sami, je zapotřebí vědět, že musíte samozřejmě začít u sebe, tj. vypsat si veškeré produkty, služby, co zkrátka nabízíte či poskytujete. Slova, která spolu souvisejí je dobré si vypsat do jednoho sloupce. Dále je nutno nahlédnout ke konkurenci. U konkurence je zapotřebí se podívat, jaká slova používají a vše si poznamenat. Po vypsání slov se vypracuje rozbor a to pro každou kategorii.
Jak vybírat key words?
Ideální a nejvíce efektivní jsou získaná data od samotných zákazníků či klientů. To lze učinit prostřednictvím dotazníku či formuláře, pročítání diskusního fóra a příspěvků na sociální síti. Pomoc může svými poznatky i rodina a přátelé.
Další alternativou a efektivní pomocí je vyhledávání, které lze využít coby užitečný generátor pro klíčová slova. Postačí jen zadat základní výraz do vyhledávací lišty a rovnou si pak poznamenat další slova, která vyhledávač automaticky poskytne.
Daný seznam poznamenaných slov je zapotřebí ještě klasifikovat, tj. rozdělení do tříd. Je možno použít i různé programy, ale opravdu jsou užitečné pro toho, kdo se více orientuje v tomto směru. V samotném závěrečném vyhodnocení se zjišťuje, které slovo či slovní spojení bude nejvíce přínosné.